VO Citizen vraagt u de ogen open te houden in het donker
Het aantal ongevallen waarbij voetgangers betrokken zijn, is in Brussel twee keer groter van oktober tot maart dan in de overige maanden van het jaar. Waarom? De duisternis en de slechtere weersomstandigheden.
VO Citizen lanceert een nieuwe campagne voor Brussel Mobiliteit (Gewestelijke Overheidsdienst Brussel) om alle weggebruikers (autobestuurders, voetgangers, fietsers, stepgebruikers…) bewust te maken van het belang om dubbel zo goed uit te kijken en zichtbaar te zijn op de weg.
Deze campagne put uit het grafisch universum van Frank Miller (Sin City) om weggebruikers te tonen die verdwijnen in het duister. Alvast een manier om visueel te wijzen op het gevaar en op te roepen tot voorzichtigheid.
De campagne loopt van 19 oktober tot 7 november 2021 in Brussel, op borden van 2m² (JCDecaux), op de sociale media en met een activering op het terrein op 11 plaatsen in Brussel.
Credits
- Client: Brussel Mobiliteit
- Contacts: Camille Thiry, Alexandre Carlino
- Agency: VO Citizen & VOICE
- Creation: Maxim Deliège, François Daubresse
- Strategy: Philippe De Wulf, Michaël Desmet
- Project manager: Michaël Desmet
- Layout: Sign Brussels
- Drawer: Adrien Noterdaem
- Motion design: Robin Martens
- Social Media strategist: Aude De Pauw
- Social Media Manager: Aude De Pauw
- Media: VO Citizen