VO Citizen & Voice Agency moedigen de Brusselaars aan om minder snel te rijden.
In het kader van haar contract met Mobiliteit Brussel heeft VO Citizen samen met Voice Agency een nieuwe preventiecampagne gelanceerd tegen overdreven snelheid op de weg.
Studies tonen aan dat de Brusselse automobilisten overdreven snelheid niet ervaren als een probleem. Het veroorzaakt nochtans elk jaar 50 doden en zwaargewonden in de hoofdstad! De campagne (affichage, radio, social media en activation) illustreert het positief effect van trager rijden op de veiligheid van alle weggebruikers.
Het creatief concept “minder snel is beter” toont echte Brusselaars die beschermd worden door een schild met de snelheidslimiet “30” of “50”. Er werd ook een guerilla-activatie opgezet in een Brusselse parking, die gericht was op de automobilisten net voor ze het stuur zouden nemen.
Media:
- Affichage: digital screens 2m², leader board 8m², full back bus
- Radio
- Social media
- Activation
Links naar de videos:
- Lange versie: https://vimeo.com/377270040
- Korte versie: https://vimeo.com/377270288
Creative work: https://vogroupsa.sharefile.eu/d-s12f3799b26e4a7fb
Credits:
- Client: Bruxelles Mobilité/Mobiliteit Brussel
- Agency: VO Citizen & Voice Agency
Strategy: Philippe De Wulf - Art Direction: Gérard Steenhoudt, Maxime Deliège
- Copywriting: François Daubresse, Wim Demyttenaere
- Photography: Marcel Veelo
- Social media Diego Cortes, Melina Mpotos
- Account team: Michaël Desmet, Annemie Verschueren