Snel rijden kan monsterlijke vormen aannemen!
Na de succesvolle nepreeks "Barlos" in 2020 komt VO Citizen met een nieuwe gedurfde campagne voor Brussel Mobiliteit, met als doel de aandacht van automobilisten te vestigen op de gevaren van onverantwoord rijgedrag.
Iedereen heeft al wel ondervonden dat je soms jezelf niet bent achter het stuur. Net zoals Mr Wheeler, de klassieker van de Disney studios, kan een respectabel persoon in een agressief monster veranderen zodra hij in het verkeer komt.
Voor de nieuwe verkeersveiligheidscampagne van Brussel Mobiliteit vertrekt VO Citizen van dit besef om aan te tonen dat een escalatie van agressief gedrag geen oplossing biedt. Het tegendeel is waar, het verhoogt alleen maar de stress en de risico’s voor iedereen.
Met de onwaarschijnlijke combinatie van de absurde monsters bij de Power rangers en vintage B-seriefilms zet deze onconventionele campagne autobestuurders ertoe aan om niet te veranderen in een monster met zware voet en in tegendeel ontspannen en Zen te blijven, omdat iedereen daar beter van wordt, ook zijzelf.
De campagne loopt van 17 februari tot 23 maart op:
- Social media: YouTube, Facebook, Instagram en Snapchat
- Affichage in Brussel: 2m², 8m², full back bus, digital Belgian Poster, digital Interparking.
Parallel daarmee krijgen bezoekers van de Brusselse winkelcentra de kans om een unieke virtual reality-ervaring te beleven: een ritje van twee minuten met de auto, eerst tegen 30 en vervolgens tegen 50 km/u waarbij tal van mogelijke gevaren opduiken: een fietser, een overstekende voetganger, een kind dat achter een bal loopt, een aankomende tram in de achteruitkijkspiegel, … De software berekent hoe aandachtig de bestuurder is en levert een gepersonaliseerd rapport af.
Credits
- Client : Bruxelles Mobilité
- Contacts : Camille Thiry, Alexandre Carlino
- Agency : VO Citizen
- Strategy : Philippe De Wulf, Michaël Desmet
- Project manager : Michaël Desmet, Raphaëlle Servais
- Creation : Laurie Lacourt
- Copywriter FR: Gino Delben
- Copywriter NL: Wim Demyttenaere
- Design : Paul Biwer
- Photographer : Thierry Siebrand
- Movie director : Corantin Parmentier, Basile Vuillemin
- DOP : Kassim Olivier
- Production company : Disturb studio
- SFX: Bekim Vanbosche
- Social Media strategist : Voice Agency
- Social Media Manager : Voice Agency
- Media : VO Citizen
- VR development : XR-Intelligence