VO Citizen heeft het recept voor meer verkeersveiligheid in Brussel!

Op vraag van Brussel Mobiliteit lanceren VO Citizen en Voice Agency - beide onderdeel van VO Group - vandaag een typisch Brusselse sensibiliseringscampagne, grappig en net een tikkeltje anders dan anders. De campagne moet weggebruikers in de hoofdstad aansporen tot meer hoffelijkheid in het verkeer.

Om de verkeersveiligheid in Brussel te verbeteren, heeft Brussel Mobiliteit een programma gelanceerd rond burgerparticipatie om op te roepen tot meer wederzijds respect en hoffelijkheid. De campagnes gaan uit van het Go For Zero-principe: elk dodelijk verkeersslachtoffer is er één teveel.

Een van de problemen op het vlak van mobiliteit in het Brussels Gewest die onderbelicht blijven in de media is het schrijnend gebrek aan hoffelijkheid en respect bij Brusselse chauffeurs. Tegelijk is dat net het punt dat heel wat weggebruikers steeds vaker aanklagen.

Het lijkt misschien een bijkomstigheid in vergelijking met de files en verkeersongevallen, maar een gebrek aan hoffelijkheid maakt dat heel wat Brusselaars zich een stuk onveiliger voelen achter het stuur. Elk jaar schrijft de politie overigens duizenden boetes uit voor die vorm van verkeersagressie.

VO Citizen aan de knoppen en achter het fornuis

VO Citizen en Voice Agency hebben de opdracht gekregen om een originele, grappige communicatiecampagne uit hun hoed te toveren, die er in vergelijking met andere verkeersveiligheidscampagnes duidelijk bovenuit steekt. Opnieuw ligt de synergie tussen VO Citizen en Voice Agency aan de basis van de nieuwe campagne.

Met VO Citizen achter het fornuis zijn smaakloze, flauwe campagnes ver te zoeken. Het agentschap serveert een campagne op een bedje van Brusselse zwans, waar zowel de Kiekenfretters zelf als pendelaars zich in zullen herkennen.

De campagne is opgevat als een knipoog naar de typische keuken van onze hoofdstad en moedigt Brusselaars met de glimlach aan om meer respect en hoffelijkheid te tonen. Ze maakt daarvoor dankbaar gebruik van Brusselse specialiteiten om eenvoudige, duidelijke boodschappen kracht bij te zetten, zoals: “Hoffelijkheid in het verkeer is zoals mayonaise op je frieten: onmisbaar!”.

De campagne valt op door haar originele gevoel voor humor en zal te zien zijn op verschillende dragers: affiches, radiospots, flyers, tafelonderleggers, sociale media... Het publiek zal tijdens de campagne ook haar eigen recepten kunnen insturen voor een ‘slaatje van hoffelijkheid’ en de vuistregels voor goed gedrag in het verkeer nog eens opfrissen.

De campagne loopt vanaf maandag 11 maart 2019 en maakt deel uit van een projectoproep van Brussel Mobiliteit, om verschillende communicatie- en sensibiliseringscampagnes rond verkeersveiligheid te organiseren. VO Citizen won,  samen met Voice Agency, die oproep in 2017.

Contacteer ons
Julien Brasseur Voice Agency
Julien Brasseur Voice Agency
Over VO Citizen

VO Citizen is een burgercommunicatiebureau dat zijn expertise aanbiedt aan openbare instellingen, maar ook aan ngo's en privébedrijven, in de overtuiging dat het aanspreken van mensen als burgers in plaats van consumenten helpt om de krachtigste boodschappen over te brengen.

Concreet werken we samen met de klant aan zijn communicatiestrategie en merkimago. We leveren acties op basis van sterke creatieve concepten die op verschillende manieren toegepast kunnen worden en via alle kanalen verspreid kunnen worden.

VO Citizen
140A, Stallestraat
1180 Ukkle
Belgi√ę